Apa de gură sau aţa dentară?

Răspunsul corect la această întrebare este acela că, pentru menţinerea unei igiene dentare optime sunt necesare ambele proceduri însoţite, evident, de periajul dentar. Cu toate acestea, din dorinţa de a simplifica lucrurile, mulţi dintre pacienţi întreabă adesea dacă apa de gură reprezintă o alternativă la folosirea aţei dentare. În cele ce urmează vom explica în detaliu cum funcţionează fiecare dintre aceste proceduri de curăţare precum şi dacă pot fi folosite alternativ sau nu.

Apa de gură dezinfectează cavitatea bucală si acţionează în acelaşi timp prin înmuierea stratului de placă bacteriană depus pe suprafaţa dinţilor. Deşi acest strat poate fi unul foarte subţire ca urmare a unei igiene orale corespunzătoare, apa de gură poate cel mult sa distrugă bacteriile aflate la suprafaţa sa, nu şi pe cele din interior. Aşadar, doar prin clătirea cu apă de gură, placa bacteriană nu poate fi îndepărtată în totalitate ci, în cel mai bun caz, doar parţial. Totuşi, importanţa folosirii apei de gură nu poate fi contestată, aceasta având proprietatea de a restabili ph-ul normal al cavităţii bucale, de a împrospăta respiraţia şi de a îndepărta resturile alimentare rămase în spaţiile interdentare sau pe suprafaţa ţesuturilor moi.

Aţa dentară acţionează prin îndepărtarea mecanică a coloniilor de bacterii aflate atât pe suprafaţa dinţilor cât şi în spaţiile interdentare. Utilizarea corectă  şi consecventă a aţei dentare are ca rezultat distrugerea microorganismelor care formează placa bacteriană şi implicit împiedică formarea tartrului. Frecvenţa indicată de utilizare a aţei dentare, respectiv o dată pe zi, asigură curăţarea eficientă  a dinţilor alături de periaj.

Astfel, răspunsul medicului dentist la întrebarea: “Poate înlocui apa de gură curăţarea cu aţa dentară?” va fi cu siguranţă: “Nu, cel mai indicat este să fie folosite ambele produse de curăţare alături de periaj, însă, în cazurile în care pacientul trebuie să aleagă între una dintre aceste două variante, întotdeauna este preferabilă utilizarea aţei dentare, aceasta fiind mult mai eficientă.”

Pentru mai multe informaţii despre acest subiect echipa 32dental vă stă la dispoziţie.  Ne puteţi contacta telefonic (0751.32.32.32), prin e-mail (32dentalro@gmail.com), pe pagina de facebook a cabinetului (www.facebook.com/pages/32Dentalro/323972094319087), sau vă aşteptăm cu drag la cabinetul stomatologic 32dental din Bucureşti, sector 6, Bd. Timişoara, nr. 19, bl. C6, sc. A, parter, ap. 1 (zona AFI Palace Cotroceni).